Saturday, September 25, 2010

12 Orang Pekak Johor Menawan Puncak Kinabalu


Kota Kinabalu, 7-8 Julai 2010. Seramai 12 orang Pekak bersemangat waja iaitu terdiri daripada 8 lelaki dan 4 wanita telah berjaya menawan puncak Gunung Kinabalu, Sabah iaitu gunung tertinggi di Asia Tenggara dengan selamat dan lancar yang diketuai oleh Encik Ravisangar a/l Kannan yang juga merupakan timbalan presiden SDJO.

Sekumpulan peserta ini telah mengeluarkan belanja sendiri iaitu dari segi tiket penerbangan pergi dan balik, makan minum sepanjang berada di sana kerana kesukaran mendapat penaja yang sudi menyumbang bagi menjayakan program ini.

Disaat akhir persiapan terdapat beberapa peserta akan menarik diri dari menyertai program ini kerana masalah tiket kapalterbang air asia telah menaikkan harga tiket yang agak mahal. Namun masalah tersebut dapat diselesaikan melalui keikhlasan Encik Ravisangar a/l Kannan bermurah hati meminjamkan wang peribadi kepada rakan yang mengalami kesulitan untuk membiayai sebahagian kos perbelanjaan penerbangan.

Sekumpulan pendaki ini bercadang akan mendaki Gunung Tahan pada tahun depan dengan membawa lebih ramai peserta Pekak yang terdiri daripada para remaja dan belia Pekak dari negeri Johor. Setinggi-tinggi tahniah dan syabas kepada pendaki Pekak kita kerana telah menaikkan imej orang Pekak dan SDJO. SDJO berharap lebih banyak aktiviti yang mencabar dapat dilakukan dan disertai untuk membuktikan orang Pekak Boleh.

Senarai pendaki Pekak dari SDJO:-

1. Ravisangar a/l Kannan
2. Mohd Yazid Bain
3. Mohd Norafzan Salleh
4. Mohd Hasif Abdul Razak
5. Lee Jack Kie
6. Kang Wei Lun
7. Lee Poh Leong
8. Lim Siu Suah @ Melvin
9. Kang Wan Peng
10. Chong Aik Sean
11. Yong Kiew Yen
12. Haliza binti Hassan

No comments:

Post a Comment