Saturday, September 25, 2010

THE 12th DUSKIN LEADERSHIP TRAINNING IN JAPAN




Cyril Chan Kok Sheng iaitu ahlijawatankuasa ICT telah dipilih untuk berkursus di The 12th Duskin Leadership Training in Japan untuk mewakili Persatuan Orang Pekak Johor . Program ini disertai oleh 8 buah negara dari Rantau Asia dan Pasifik bermula dari 1 September 2010 hingga 1 Julai 2011. Pemilihan ini telah dibuat oleh jawatankuasa pemilihan peserta kursus Duskin di Jepun dan segala perbelanjaan kursus ini ditanggung sepenuhnya oleh The Duskin AINOWA Foundation.
Syabas dan tahniah kepada Cyril Chan Kok Sheng kerana berjaya dipilih berkursus dan perlantikan beliau telah menaikkan imej SDJO serta persatuan Pekak di Malaysia. Beliau telah berjanji akan membawa perubahan baru dan kemajuan kepada SDJO selepas pulang menuntut ilmu dari negara Matahari Terbit itu nanti sebagai tanda keikhlasan membalas jasa SDJO. Beliau telah selamat berlepas ke Jepun dari Lapangan Terbang Changi, Singapura pada jam 1.15 pagi 31 Ogos 2010.

Objective Programme 12th Duskin Leadership Trainning in Japan:-
• This program is intended for persons with disabilities in Asian and Pacific regions who have potential to become leaders in their communities.
• To help achieve their goals, this program provides an opportunity for them to learn about welfare measures, policies and services for persons with disabilities in Japan and thus improve their knowledge and skills. It is sponsored by the Duskin AINOWA Foundation as one of the projects commemorating the Asian and Pacific Decade of Disabled Persons (1993-2002)

No comments:

Post a Comment